Seria lamp Zota jest próbą połączenia miękkich i zaokrąglonych form używając do tego płaskich płaszczyzn szkła o określonej technologii produkcyjnej. Wyzwaniem projektowym było opracowanie 3 spójnych kształtów które razem będą stanowiły serię nie ujmując możliwości występowania każdej z lamp osobno. Zota przejawia cechy stylu Memphis, który cechuje się żywymi kolorami, geometryzacją. Zawsze intrygowało mnie z jaką łatwością pionierzy tego stylu operują formami obłymi, konfrontują je z przestrzenią. Styl Memphis był odpowiedzią projektantów na rosnącą popularność minimalizmu. Ta wartość przyświecała powstaniu serii Zota. Punktem wyjścia, jak przy każdym moim projekcie było światło i to jakie efekty mogą powstać gdy na jego drodze postawimy wrażliwe na przenikanie, odbijanie, rozpraszanie materiały. Szkło wspaniale spełnia swoją rolę w tym przypadku. Światło przenika przez płaszczyzny szkła, skupia się na zaokrąglonych krawędziach tworząc bliki liniowe. One z kolei niejako rysują formę nadając serii Zota wyrazistości.
Seria składa się z 3 lamp wiszących o różnym kształcie oraz z 3 rodzajów kinkietów. Dodatkowo powstały serię lamp nablatowych o 3 kształtach.